Zaufali nam m.in.

artykuły

Jaki pakiet świadczeń pozapłacowych zaproponować przy rekrutacji?

03.04.2006, Puls Biznesu
Prowadzimy rekrutację na stanowisko Kierownika ds. Sprzedaży. Kandydaci, z którymi rozmawiamy mają bardzo wysokie oczekiwania dotyczące pakietu świadczeń dodatkowych. Jesteśmy dużą firmą z kapitałem zagranicznym, działamy w branży finansowej. Jakie świadczenia możemy zaproponować potencjalnemu pracownikowi?

Prowadzona w firmie rekrutacja dotyczy  stanowiska wysokiego szczebla. Osoba ta ma odpowiadać za merytoryczny nadzór nad obsługą handlową kluczowych klientów firmy.
Z doświadczeń konsultantów HRK PARTNERS S.A. wynika, że na wysokich stanowiskach kierowniczych proponowany pakiet świadczeń to wypadkowa rozwiązań stosowanych przez firmę i świadczeń, jakimi rekrutowana osoba była wcześniej objęta. Na ten „bagaż doświadczeń” składają się świadczenia, które pracownik otrzymywał przez długi czas, przywykł do nich i ciężko byłoby mu pogodzić się z ich utratą. Firma godzi się na ustępstwa, gdy rekrutowane osoby będą zajmować kluczowe stanowiska. Szeregowi pracownicy, specjaliści i kierownicy niższego szczebla nie mogą na to liczyć. Pozostaje im tylko zadowolić się tymi świadczeniami, które firma oferuje wszystkim pracownikom.
Na co może liczyć rekrutowany Kierownik ds. Sprzedaży? Wszyscy pracownicy w opisywanej firmie mają dostęp do świadczeń medycznych w prywatnym zakładzie opieki zdrowotnej. Kadra menedżerska może korzystać dodatkowo ze znacznie szerszego pakietu usług – m.in. opieki stomatologa i z drobnych zabiegów chirurgicznych. Wszyscy zatrudnieni w firmie mają refundowane zajęcia sportowe, otrzymują zwrot części wydatków na basen, wynajęcie hali sportowej, siłownię. Nasz Kierownik otrzyma całkowity zwrot prywatnych wydatków, a dodatkowo karnety na basen i do klubu odnowy biologicznej. Dodatkowo: samochód służbowy wyższej klasy średniej - Ford Modeo i kartę kredytową , która będzie służyła do pokrycia wydatków związanych z podróżami służbowymi. O takich dodatkach szeregowi pracownicy mogą tylko pomarzyć… Zostaje jeszcze telefon komórkowy. Jednak Kierownik otrzyma go też na innych zasadach. Inaczej niż większość pracowników – nie będzie miał limitu rozmów… Komfort pracy zwiększy też służbowy laptop, a bezpieczeństwo rodzinie zagwarantuje opłacone przez firmę ubezpieczenie następstw wypadków i na życie. I to by był właściwie koniec.
Myli się jednak ten, kto myśli, że to wszystko, czego można oczekiwać od firmy. Opisywany kierownik najprawdopodobniej nie otrzyma funduszu reprezentacyjnego – firma nie zapłaci za jego ubrania, nie będzie też miał dostępu do preferencyjnych kredytów. Ale szeregowych opini większości szeregowych pracowników, marzących o telefonie, samochodzie i komputerze służbowym, nie będzie miał specjalnych powodów do narzekania...

Powyższy artykuł został opublikowany w dzienniku Puls Biznesu, 3.04.2006
wróć